Taiping : Cabaran ATV – Adventure Park Larut

Pertama kali mencuba ride ATV, sangat mengujakan. Pihak ATV- Adventure Park Larut pun sangat ramah. Dengan bayaran RM150 kami meredah hutan sehingga ke air terjun (offroad). Jangan risau bagi yang tiada kemahiran atau tak pernah langsung mencuba ATV ini, pihak ATV-APL memberikan peluang untuk kita cuba jaya dahulu sebelum masuk ke laluan sebenar. Dalam 15minit juga kami cuba membiasakan diri dengan gear yang ada. Gear manual atau auto. Yang auto ada F,N & R. Jenuh jugak pulas kawal gear sebagainya. Kaki tangan badan semua kena bersatu (koordinasi) antara satu sama lain.ย 

7
We are here! Aventure Park Larut
8
Ha…kena sergah berkali-kali. “Kawal stereng tu…Okay Good!”

Dah cekap mengendalikan ATV, barulah dibawa masuk ke hutan. Di sini cabaran bermula. Naik bukit, merentas sungai, redah batu-batuan sungai yang besar, meredah titi dan juga lumpur yang ada. Fuh..bukan main susah rupanya nak mengendalikan ATV ini. Berkali jugak aku hampir terbabas ke gaung kecik. Takut. Dah la Kak Amy tinggalkan aku jauh ke depan.

Layankan gambar-gambar yang ada. Yang pasti memang sangat mencabar. Haiiii seronok pula buat aktiviti ekstrem ni. Tak ingat dunia! Kah!

๐Ÿ’Œย KCF

9_edited
Meredahi laluan berbukit. Di sini baru feel sebenar terasa. Goyah juga menggendalikan ATV ini
6_edited
Sopan ayu aku tempuh lopak. Haha
3_edited
Laluan berair yang perlu ditempuh sebelum sampai ke pinggir air terjun
4_edited
Berehat sebentar selepas menempuh beberapa halangan
5_edited
Untuk sampai ke sini laluan memang sangat mencabar
2_edited
Here we go! At Taman Tasik Taiping

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s